Colega noastra Teodora in catalogul Top 100 Tineri Manageri Business Magazin

Revista Business Magazin premiaza in fiecare an managerii si antreprenorii cu varsta de pana in 40 de ani care s-au remarcat in domeniul in care activeaza. Super colega noastra Teodora, Manager Marketing & Digital Goodies, a fost una dintre cei 100 de Tineri Manageri de Top care a vorbit despre responsabilitatile si parcursul ei la Ana Pan.

Ne place sa ne mandrim cu colegii nostri extraordinari, asa ca mai jos poti citi un scurt interviu cu Teodora: 

1. Responsabilitati in cadrul companiei.

Focusul principal este pentru In-store Marketing (implementarea campaniilor de comunicare in reteaua noastra de shop-uri, campanii de promovare pentru renovarea si extinderea retelei de shop-uri), dar si dezvoltarea strategiei de Digital Marketing prin Social Media si campanii online de Google AdWords. Coordonez, de asemenea, si activitatea E-shop-ului www.anapan.ro, atat din punct de vedere promovare cat si vanzari. 

2. Cati oameni ai in subordine?

Din Departamentul de Marketing si Digital Goodies am in subordine directa 3 colege, insa indirect pe zona de In-store Marketing colaborez direct cu managerii de magazine Ana Pan si Ana Baking Co.  

3. Care au fost anul trecut rezultatele departamentului pe care il coordonezi?

Anul 2017 a fost al treilea an exceptional, consecutiv, din punct de vedere al cresterii vanzarilor in ANA PAN si ANA Baking Co., in mare parte organica si fara modificari de pret semnificative. Pentru zona de Eshop cresterile vanzarilor au fost semnificative, finalizand anul cu dublarea totala a veniturilor 2017 vs 2016.

Am continuat sirul deschiderilor magazinelor concept ANA PAN cu un shop pe Bulevardul Splaiul Independentei si un altul in Militari Shopping, doua zone in care nu eram prezenti.

In acelasi timp am renovat inainte de Craciun shopul nostru flagship ANA PAN din Radu Beller introducand o gama considerabila de fresh food, specialitati de cafea si patiserie pregatita manual si coapta in shop de maestrele noastre patisere.

Odata cu renovarea shopului Beller am inregistrat cresteri in vanzari de 30% ceea ce demonstreaza ca noul look si noile game ANA PAN sunt apreciate de clientii nostri. 

4. Cum apreciezi parcursul tau profesional?

Am intrat in familia Ana Pan la finalul anului 2015, cand am preluat responsabilitatea activitatilor de marketing si promovare alaturi de departamentele Vanzari Retail si Corporate.

In acesti ani petrecuti la Ana Pan am avut un parcurs intens, in care cuvintele cheie au fost rebranduirea si deschiderea unor noi shop-uri ANA PAN, deschiderea de noi shop-uri ANA Baking Co, inovatia si agilitatea.

Primul meu proiect important de comunicare a fost redeschiderea shop-ului Ana Pan Pompeiu in Octombrie 2015, impreuna cu aniversarea a 25 de ani pe piata Ana Pan, sub umbrela „e cool sa fii old school”.

In 2016 am continuat trendul ascendent din 2015, compania ajungand la o crestere de venituri de 25%. Am continuat modernizarile magazinelor existente ANA PAN inaugurand trei magazine nou renovate care in scurt timp au devenit favoritele oaspetilor nostri. La o luna dupa renovare acestea au inregistrat o crestere de pana la 40% in numarul zilnic de clienti.

Suntem mandri ca am fost apreciati de Business Magazin ca una dintre cele mai inovatoare companii din Romania in 2016. Astfel, pentru a veni in intampinarea cerintelor clientilor nostri de a dezvolta produse inovative, Departamentul de Inovatie ANA PAN are ca scop reinventarea produselor consacrate Ana Pan dar si dezvoltarea de noi produse create in mod special pentru a se plia pe feedback-ul clientilor nostri.

In 2017 am preluat managemantul Eshop-ului www.anapan.ro si am continuat modernizarile magazinelor existente cat si deschiderea a doua noi shop-uri Ana Pan – Izvor si Militari (primul shop Ana Pan dintr-un centru comercial).

In plus, am lansat noul concept ANA Kids www.anakids.ro , concept dedicat torturilor si prajiturilor cu continut redus de zahar, torturi personalizate in cel mai mic detaliu, create manual in Design Lab, Candy bar-uri si torturi de botez. De asemenea, in iunie 2017, am lansat conceptul si site-ul de prezentare www.anacouture.ro , dedicat celor care isi organizeaza evenimente speciale si doresc produse speciale, in decoruri spectaculoase, pentru cele mai memorabile evenimente: Torturi pentru nunti spectaculoase, Torturi pentru evenimente WOW, Candy Bar-uri.

In 2018 continuam alaturi de zona de Retail si Corporate si dezvoltarea segmentului de online pentru a oferi clientilor nostri optiunea de a comanda mai usor si rapid produsele noastre.

Astfel, lucram continuu la Eshop-ul www.anapan.ro din punct de vedere UX, pentru a oferi o varianta a site-ului super prietenoasa si usor de utilizat.

In 2018 dorim sa ne concentram predominant pe rafinarea modelului celor doua branduri - Ana Pan si Ana Baking Co. si pe cresterea semnificativa a traficului in magazinele existente. Vom finaliza renovarilor tuturor shop-urilor Ana Pan, vom analiza gama de produse si vom inova constant pentru a veni cu produse atragatoare si sanatoase pentru client, dezvoltand in acelasi timp gama de mancare functionala, urmand sa introducem un nou concept de food in luna mai. 

5. Care a fost cel mai dificil moment din cariera si cum l-ai depasit?

Cea mai mare provocare a fost dezvoltarea si promovarea unui Eshop intr-o companie cu traditie in vanzari realizate in mare parte prin magazinele fizice proprii.

Provocarea fiind nu de a implementa in online o platforma care sa fie prietenoasa din punct de vedere UX, ci pe partea de operational si logistica interna.

Am lucrat mult la a schimba perceptii si mentalitati, dar si la a schimba modul de lucru. Am dezvoltat un nou sistem, special dedicat comenzilor online, ce contine pasii pe care ii urmeaza o comanda online de la preluare (dezvoltand chiar si un stil de comunicare prietenoasa pentru comenzile venite pe platforma sau telefonic), pana la ajungerea respectivei comenzi in productie, finisare, decorare, ambalare si mai apoi livrare.

Am implementat si un sistem de Mystery Shopping, ce ne ajuta constant sa vedem pe tot acest flux care sunt partile pozitive, dar si cele negative, pe care dorim sa le imbunatatim continuu.

6. Care a fost cea mai mare reusita?

O alta provocare o reprezinta proportia mare a clientilor romani care prefera brandurile internationale de bakeries coffee shops, in defavoarea celor romanesti. ANA PAN se pozitioneaza ca un brand romanesc, traditional, dar cu accente moderne, pe o piata segmentată de brandurile straine care au reusit sa se extinda in Capitala datorita look-ului modern si a promisiunii ca poti fi parizian chiar si in Bucuresti. 

Ceea ce reusim noi sa facem (lucru de care sunt foarte mandra), este sa comunicam ca avem cele mai bune si proaspete produse dintre toti competitorii nostri. 

Astazi, dupa 28 de ani, am ramas la fel de pasionati de produse naturale, proaspete, create zilnic de maestrii nostri cofetari, patiseri si brutari, din ingrediente atent selectionate, dupa retete traditionale.

La ANA PAN credem ca poti fi autentic intr-un shop realizat de romani, intr-o firma romaneasca, avand atat produse traditionale, cat si reinventate, insa totul creat zilnic de la 0, chiar in centrul Bucurestiului.

100% romanesc, 100% ambitie sunt principiile dupa care ne ghidam, demonstrand ca putem crea local concepte inedite de cofetarii – cafenele.

Secretul succesului vine o data si cu reinventarea brandului ANA PAN: agil, antreprenorial, cu oameni tineri care doresc sa schimbe fata retailului romanesc si sa dezvolte un brand la nivel mondial.

Focusul este pe 3 directii frumoase, care sunt exact acele condimente importante in reteta ANA PAN:

1. Imbunatatirea permanenta a calitatii si gustului produselor in functie de cerintele clientilor. Comunicam mult cu ei, le cerem feedback inaintea oricarei lansari de noi produs dar si dupa lansarea acestuia. Facem evenimente in care vedeta este poate doar o prajitura. Insa, cu siguranta este ACEA prajitura. Vrem sa aflam mereu ce isi doresc clientii, ce le-ar placea sa gaseasca la noi sau ce sa schimbam la produse deja consacrate si bine cunoscute.

2. Accentul pus in fiecare zi pe calitatea serviciilor oferite in shop-urile Ana Pan. Oferim servicii WOW, cu ajutorul oamenilor pasionati de ceea ce fac, oameni care lucreaza intr-un mediu primitor axat pe dezvoltarea lor.

3. Agilitatea in intreaga companie ce ofera exact acel imbold pentru imbunatatirea continua. Imbunatatirea ca si companie, ca si servicii, ca si produse. 

7. Cursurile absolvite

Am terminat Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, din cadrul SNSPA in anul 2008, dar si multe alte cursuri de formare si dezvoltare pe zona de Marketing si Digital Marketing.

Insa un curs care m-a ajutat mult in dezvoltarea personala si profesionala a fost Aspire Professional (Iulie 2016). Cursul inseamna o saptamana plina de workshop-uri si sesiuni interactive de comunicare si leadership sustinute de profesori de la Harvard, Stanford si alti Ivy League. Cel mai important este ca in cadrul acestei saptamani iti depasesti continuu zona de confort, intri in contact cu foarte multi oameni minunati si buni profesionisti.