Forta marcilor romanesti postrevolutionare

Alexandra Copos de Prada, CEO al Ana Pan, consideră că se formează încet-încet un curent prin care românii susţin mărcile autohtone; proporţia este însă foarte mică. „Firmele româneşti au avut şansa să fie primele pe piaţă, astfel definindu-şi o clientelă loială în ultimii 26 de ani. Este şi cazul Ana Pan, unde am crescut împreună cu mulţi dintre clienţii noştri.“
Există însă şi dezavantaje cu care se confruntă mărcile româneşti „acasă“, consideră Alexandra Copos: dacă proporţia românilor care susţin brandurile autohtone este mică, atunci sunt foarte mulţi care consideră că a merge şi a fi văzut într-un spaţiu aflat sub umbrela unui brand internaţional este un simbol al statutului social. 

„Prăjiturile, patiseria şi brutăria create în aceeaşi dimineaţă în care clientul le savurează sunt cele oferite de branduri locale, cu laboratoare în centrul Bucureştiului, şi mai puţin de brandurile internaţionale unde termenele de valabilitate se numără în luni şi nu în zile“, afirmă Alexandra Copos. Tot ea spune că investiţiile în brandurile Ana Pan şi Ana Baking Co, „copilul rebel al Ana Pan“, sunt continue.  În 2015 au fost cheltuiţi peste 300.000 de euro în dezvoltarea magazinelor Ana Pan şi îmbunătăţirea capacităţii de producţie în laboratorul din Pipera precum şi în rebrandingul Ana Pan.

A fost lansat un nou concept store Ana Pan în Pipera sub un nou logo şi înainte de Crăciun a fost inaugurat un nou magazin în zona Cotroceni. Investiţiile pentru anul în curs se plasează la 500.000 de euro, pentru remodelarea magazinelor existente, deschiderea altor trei, îmbunătăţirea capacităţii de producţie şi transport, dar şi pentru dezvoltarea vânzărilor online.

SURSA: http://www.businessmagazin.ro/cover-story/forta-marcilor-romanesti-postr...